zaterdag 10 oktober 2015

Meevaller direct op de spaarrekening

RekenmachineDeze maand kreeg ik voor het eerst geld gestort van mijn youtube kanaal.  Niet veel, slechts een paar tientjes maar het had wel invloed op mijn spaardoelen.

De keuze of ik het uit zou geven of zou sparen was niet zo moeilijk aangezien ik mezelf 10.000 euro als spaardoel had gesteld en deze uitbetaling ervoor kon zorgen dat ik dat met het komende salaris van oktober precies kan halen in plaats van met het salaris van november.

Doordat ik nu mijn spaardoel wél net kan halen word ik tevens nog wat strenger op de uitgaven van deze en komende maand zodat ik netjes op dat spaardoel blijf terwijl ik anders nog een maand langer had moeten wachten en wat minder omgekeken had naar de uitgaven "omdat het toch een maand langer duurt"  Ik hou nou eenmaal van ronde getallen dus als ik bijvoorbeeld op 9.930 euro zou uitkomen rond ik dat af naar 9.900 euro en geef ik mezelf 80 euro meer speelruimte die maand.


Aangezien het nu met die meevaller mooi op 10.000 euro zou uitkomen als ik deze maand niks meer uitgeef ga ik alles op alles zetten om dat doel toch te halen.

Zo heb ik mezelf als doel gesteld deze maand uit te zingen met de resterende benzine in de auto en motor. Dat betekent dat ik vaker moet fietsen. Afgelopen week heb ik 2 keer gefietst en de week ervoor 3 keer. Samen goed voor ruim 200km.  Ik heb tevens uitgerekend dat ik de komende 2 weken (voor ik weer salaris krijg ) elke week minimaal 2 keer per week de fiets moet pakken om uit te komen met de resterende benzine.

Misschien is dat extreem gierig, nouja eigenlijk is het gewoon extreem gierig maar daarmee verzeker ik mezelf er wel van dat mijn spaardoel behaald wordt :)



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen