zaterdag 31 oktober 2015

Nieuw in? Oud uit!

Recycle
Iets dat veel mensen vaak vergeten is dat wanneer je iets nieuws koopt je het oude item weer kan doorverkopen.

Zo heb ik voor het overzetten van DVD's een aantal externe harddisks gekocht maar ik had al een tweetal kleinere externe harddisks liggen.

Deze heb ik direct te koop gezet en weer een paar tientjes voor gekregen.

Dat is eigenlijk iets dat ik altijd doe is zodra ik iets nieuws koop ter vervanging van iets is het oude ding direct te koop aanbieden zodra ik weet dat het nieuwe ding doet wat het moet doen.

Niet alleen bespaart dit rommel in huis , het zorgt tevens voor een 'korting' op je nieuwe aanschaf :)

Veel mensen nemen de moeite niet of gooien het oude item uiteindelijk weg. Niet de moeite nemen is zonde omdat je dan niet alleen niks meer terugkrijgt maar het oude ding ligt ook nog eens bij te dragen aan de rommel in huis.

Weggooien is ook zonde tenzij er echt niemand meer is die het wil hebben maar denk niet te snel: Dit wil niemand meer hebben.
Genoeg verzamelaars die geld over hebben voor dingen die je zelf direct bij de vuilnisbak zou zetten. Denk hierbij bv aan oude (spel) computers of computerhardware maar ook aan bv oude posters.

Kortom: Nieuwe dingen erin? Oude dingen verkopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten