vrijdag 6 november 2015

Al je bezittingen in 1 rugzak?

RugzakEen extreem voorbeeld van minimalisme is toch wel het kunnen leven uit 1 of 2 rugzakken waarin je ál je bezittingen hebt die nodig zijn.

Je denkt nu misschien dat dat onmogelijk is maar er zijn hele volksstammen die de wereld rondreizen met al hun bezittingen in een grote rugzak of een paar fietstassen dus het is wel degelijk mogelijk.





Als je eens indenkt wat je nou écht nodig hebt dan kom je ik op slechts een paar essentiele zaken:

- Kleding
- Toiletartikelen
- Telefoon en laptop
- Koptelefoon
- Lader voor telefoon en laptop
- ereader
- handdoekken
- Handwas wasmiddel

Zaken zoals een bed en kookspullen tel ik even niet mee omdat dat meestal geregeld is als je op reis gaat in je hotel of appartement.

Wil je echt extreem gaan en op deze manier leven dan zul je minimaal een slaapzak, kussen en wat kookspullen erbij moeten tellen.

Er zijn echt mensen die zo leven en die niet meer nodig hebben, het blijft fascinerend en al leef ik naar Nederlandse maatstaven behoorlijk minimalisitsch, ik ben zelf nog lang niet zo ver en waarschijnlijk zal ik ook niet snel zover komen aangezien ik een aantal dingen niet weg wil gooien die redelijk wat ruimte innemen, voornamelijk boeken en strips.
Intussen ben ik wel zover dat ik bijna al mijn bezittingen in de achterbak van mijn auto kan meenemen (op de meubels na uitereraard)

Als ik echt moest kiezen dan zouden de meest belangrijke zaken voor mij in elk geval in een rugzak passen, daar ben ik van overtuigd en dat geeft toch een bepaald vrij gevoel dat je niet gebonden bent aan 1 plaats door de hoeveelheid spullen.

Kunnen jullie de meest belangrijke dingen makkelijk in 1 keer meenemen??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten