donderdag 14 januari 2016

Totale kosten nieuwe auto inzichtelijk

krik
Nog even een kleine update over mijn nieuwe auto,, de Renault megane :

Distributieset is gewisseld incl waterpomp, auto heeft een beurtje gehad en weer verse APK. Voor de APK waren alleen 2 knipperlichtbolletjes gewisseld omdat ze niet helemaal dezelfde kleur oranje meer waren.... Totale kosten waren 670 euro.

Blijft over een lichte rammel in het onderstel, dat schijnt speling op de geleide bus van het stuurhuis te zijn. Schijnt verder geen kwaad te kunnen en duur om te vervangen dus nog even in dubio of ik dat wel of niet laat doen, en het electrische raam rechtsvoor. 

Uiteindelijke totaalplaatje voor de megane tot nu toe:

Aanschaf: 1300 euro
2 nieuwe achterbanden + uitlijnen: 220 euro
Wiellager: 180 euro
APK, kleine beurt + Distributiewissel 670 euro

Totale kosten: € 2370 ,-

Gaat nog vanaf mijn oude auto die ik voor 500 euro heb doorverkocht. Uiteindelijk onder de streep dus 1870 betaald voor een Megane uit 2003 met relatief weinig km's, nog in nette staat, nieuwe distributieriem, beurt en nieuwe apk.
Er komen nog wel kosten bij voor het fixen van 1 electrisch raam maar alsnog zal het totaalbedrag ruim onder de 2000 euro blijven.

Zo kan je nog eens goedkoop een andere auto gaan rijden! Bij een dealer zou ik minstens het dubbele (!) kwijt zijn geweest voor een vergelijkbare auto.

Dus toptip: Kijk ook eens particulier en probeer aankomende kosten goed in te schatten en baseer daarop pas je eindbod en wees niet bang weg te lopen bij geen akkoord, geen hand vol auto's maar een land vol :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen